fakherasansor@gmail.com

Kangan / Asaluyeh

تابلو فرمان

تابلو فرمان همانطور که از نامش مشخص تمام  دستورات  یک آسانسور  از بخش  تابلو فرمان  صادر می شود  تا بدون نقص  ,ایراد  و تاخییر  زمانی  سوار بر گابین  در مقصد مورد نظر  پیاده یا سوار شویم 

 

معرفی تابلو فرمان آسانسور

 

به تابلو فرمان، برد آسانسور هم گفته می‌شود. قطعه‌ای از آسانسور که در موتورخانه جای می‌گیرد و کارهای مهمی را پیش می‌برد.

  1. برای اینکه حرکت آسانسور، نرم و با سرعت مشخصی انجام گیرد، تابلو فرمان آسانسور باید دور موتور را تنظیم کند.

  2. با دستوری که تابلو فرمان آسانسور صادر می‌کند، کابین آسانسور در جهت بالا و یا پایین حرکت می‌کند. البته برای ارسال این پیام، باید یک تا دو گام به عقب برگردیم: یعنی تابلو فرمان ابتدا پیام‌هایی که از شستی احضار طبقات و شستی داخل کابین آسانسور دریافت می‌کند را پردازش می‌کند و متناسب با آن دستورات لازم را به کابین ارسال می‌کند.
  3. تابلو فرمان دیگر لوازم و تجهیزات آسانسور مانند ترمزها و دیگر قطعات کابین آسانسور را هم هدایت می‌کند.
  4. تابلو فرمان بر حرکت کابین آسانسور و ایجاد ایمنی‌های لازم نظارت دارد.
  5. تابلو فرمان موقعیت کابین در هر لحظه را تشخیص می‌دهد و حفاظت الکتریکی تجهیزات آسانسور را نیز بر عهده دارد.

انواع تابلو فرمان آسانسور

انواع تابلو فرمان اسانسور را از جهت سرعتی که در آسانسور ایجاد می‌کنند، به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند، اما دو مورد از متداول‌ترین آنها، تابلوهای فرمان دو سرعتی و تابلوهای فرمان درایودار (VVVF) هستند. تابلوهای فرمان دو سرعتی، در آغاز حرکت، میانه راه و نزدیک به توقف، سرعت‌های مختلفی در کابین ایجاد می‌کنند که ممکن است برای مسافرانی که در کابین حضور دارند، حس ناخوشایند و عدم اطمینان دهد. علاوه بر آن، میزان استهلاکی که این نوع از تابلوهای فرمان بر لوازم آسانسور ایجاد می‌کنند، بیشتر است. همچنین مصرف انرژی در این شرایط بیشتر است.

نقطه مقابل تابلو فرمان دو سرعتی، تابلو فرمان درایودار است که به تدریج باعث تغییر سرعت می‌شود که همین امر احساس ایمنی بیشتری در مسافران ایجاد می‌کند. مصرف انرژی در این نوع تابلو فرمان اسانسور پایین‌تر است و میزان استهلاک وارده بر قطعات آسانسور در آن پایین است. برخی دیگر از  انواع تابلو فرمان‌ها مانند تابلو فرمان دو سرعتی تلفیقی، تابلو درایورهای تلفیقی، تابلوهای هیدرولیک و... هم وجود دارد.

نکات ضروری پیش از خرید تابلو فرمان آسانسور

تا به اینجا تلاش شد، دیدی کلی از تابلو فرمان آسانسور ارائه شود، اما اگر مایل هستید، اطلاعات بیشتری از این تجهیزات آسانسور به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله تابلو آسانسور را مطالعه کنید. حالا به سراغ بررسی نکاتی می‌رویم که در هنگام خرید تابلو فرمان آسانسور باید دقت کنید.

  1. وضعیت ساختمان را بسنجید. این موضوع بدان معنی است که اگر شما قصد تهیه آسانسوری برای مراکز تجاری و اداری هستید و بنابراین میزان تردد در آن بالاتر از آسانسور مناطق مسکونی است، پس تابلو فرمان آسانسور باید بتواند قدرت پردازش و ارسال دستورات سریع‌تری داشته باشد.
  2. به مصرف انرژی تابلو فرمان دقت کنید. بر اساس انواع تابلو فرمان آسانسور، مصرف برق و انرژی آسانسور بسته به نوع تک سرعتی و یا دو سرعتی بودن آن، تفاوت می‌کند. با اگاهی از این موضوع، اقدام به خرید کنید.
  3. جزئیاتی مانند توان تابلو فرمان، وجود درایو، قابلیت نصب کارکدک و مجهز بودن به سیستم تهویه نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در هنگام خرید تابلو فرمان آسانسور بررسی شود.

 قیمت تابلو فرمان آسانسور

اگر شما به عنوان پیمانکار ساختمان، قصد خرید و نصب آسانسور دارید، باید به سراغ خرید قطعات آسانسور و از جمله تابلو فرمان آسانسور بروید. در میان لوازم آسانسور، چند بخش مانند موتور آسانسور، تابلو فرمان و کابین، بیشترین سهم بودجه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند و هر چه به سمت خرید تابلو فرمان آسانسور با کیفیت و کارایی بهتر بروید، این بودجه بیشتر خواهد بود.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top